Denne siden er passordbeskyttet.
Vennligst logg inn eller gå tilbake.
Snakkepædagogik virker ikke mod uro, mobiltelefoner og mobning i skolen og andre pædagogiske miljøer, mener udviklingschefBehovet for en mere konsekvent tilgang til unges adfærdsproblemer er blevet et højaktuelt debatemne blandt landets lærere og socialpædagoger.
Snakkepædagogik virker ikke mod uro, mobiltelefoner og mobning i skolen og andre pædagogiske miljøer, mener udviklingschef
Behovet for en mere konsekvent tilgang til unges adfærdsproblemer er blevet et højaktuelt debatemne blandt landets lærere og socialpædagoger.
Pædagogik handler om at styrke individets vilje til at ville noget andet end det, det hidtil har gjort, da vi ikke kan nå længere end elevernes vilje rækker.
Det er svært at blive anerkendt som bidragyder til samfundet, hvis man ikke har gennemført en formel kompetencegivende uddannelse. Politisk set måles den enkeltes bidrag alene på det faglige niveau. Ikke på de sociale kompetencer, som alt andet lige burde være grundlaget for at lykkes i et fagligt fællesskab.
av Tom IrganKonsekvenspedagogikk har sitt teoretiske utgangspunkt i eksistensiell filosofi, og veiledning i form av samtale og dialog står sentralt i utøvelsen av denne pedagogikken. Veiledning er et uklart begrep med ulikt innhold og anvendelse i pedagogiske sammenhenger. Vi må derfor se på hvordan det filosofiske grunnlaget fortolkes og anvendes praktisk innen et konsekvenspedagogisk perspektiv på veiledning.
av Tom Irgan
Konsekvenspedagogikk har sitt teoretiske utgangspunkt i eksistensiell filosofi, og veiledning i form av samtale og dialog står sentralt i utøvelsen av denne pedagogikken. Veiledning er et uklart begrep med ulikt innhold og anvendelse i pedagogiske sammenhenger. Vi må derfor se på hvordan det filosofiske grunnlaget fortolkes og anvendes praktisk innen et konsekvenspedagogisk perspektiv på veiledning.